De brieven leidden tot enkele tientallen telefoontjes van klanten, aldus een
woordvoerder van de bank woensdag naar aanleiding van een bericht in De
Telegraaf. Volgens de Rabobank hebben sommige klanten nog betalingen
verricht met de oude kaart, bijvoorbeeld bij offline betaalautomaten. Om
grote bedragen gaat het volgens hem dan ook niet. In de brief werd overigens
geen bedrag genoemd.

Geld terug
Op 29 december gebeurt er niets, benadrukte de zegsman. Naast de brief waarin
werd gesteld dat de bank zou innen, is er ook een schrijven gestuurd waarin
stond dat de klant nog geld terugkreeg. Die laatste brief ging naar de
meerderheid van de 3.500 mensen die een brief ontvingen.

Volgens de bank heeft een meerderheid van de mensen een van de brieven
onterecht ontvangen. Het bedrijf gaat nu eerst uitzoeken wie daadwerkelijk
nog iets moet betalen of kan terugkrijgen. Diegenen worden begin volgend
jaar door een lokale vestiging van de bank benaderd.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl